Gästbok
Skriv nytt inlägg
Namn:

E-post:

Kontrollfråga: Vad är ett plus två (svara med en siffra)?

Kommentar:


Läs nyare inlägg

#25 (2013-08-12 15:20) (7345)
#29: Mycket bra skrivet av dig :-) Nummer 1 i prio-ordningen måste vara att ragga ihop en skaplig trupp. Jag har kanske en spelare på gång :-)

#29 (2013-08-12 12:59) (7344)
Jocke har ju sagt att han inte vill fortsätta som lagledare. Jag tycker dock att han gjort ett utmärkt jobb och bör övertalas att fortsätta.

Om Jocke behöver hjälp med lagledaruppdraget, så tycker att att vi helt enkelt delegerar ut "allt jobb" på flera andra personer. Vi kan väl börja med att lista vilka uppgifter som behöver lösas.

De här punkterna kom jag på:

ADMINISTRATION
A1. Anmäla laget till seriespel hos Korpen
A2. Deltaga i Korpens upptaktsmöte och vidareförmedla informationen till resten av truppen.

EKONOMI
E1. Göra en budget över säsongens kostnader och därigenom fastställa säsongens deltagaravgift
E2. Samla in pengar från samtliga spelare
E3. Betala in anmälningsavgift till Korpen
E4. Betala in Korpens individuella medlemsavgift
E5. Betala domare vid varje match

COACH
C1. Fastställa spelartruppen genom kommunikation med tänkbara spelare
C2. Bevaka besked från samtliga spelare inför varje match och vid behov påminna spelare. Se till att minst 1 målvakt och 5 utespelare kommer. Helst 9-10 utespelare.
C3. Fylla i och ta med matchprotokoll inför varje match
C4. Sätta ihop laget inför varje match och vid behovs matchcoachning

HEMSIDA
H1. Inför säsongsstart uppdatera hemsida med matcher och spelartrupp
H2. Skriva matchreferat och uppdatera poängliga efter varje match

MATERIAL/SPONSRING
M1. Undersöka möjligheterna till nytt matchställ

Det finns säkert fler punkter som jag inte tänkt på, men de fyller väl Jocke på med snarast, så att vi kan börja delegera ut ansvaret för resp punkt!?

#25 (2013-08-07 12:13) (7343)
1) Har vi någon frivillig lagledare för denna säsong?
2) Jag springer 3 gånger i veckan :-)

Klasse A (2013-08-07 10:04) (7342)
Snart dags för träningsläger?

Klasse A (2013-06-14 06:18) (7341)
Hur blir det m nya stället? Vill ha;-))

#29 (2013-06-03 08:36) (7340)
Alla fyra(!) som svarade Ja var på plats. Eftersom jag förstod att vi inte skulle få ihop lag så skulle bjöd jag in lite annat folk.

Sköter alla sommarträningen nu? ;)

#23 (2013-05-30 23:15) (7339)
Härligt o höra det blev av men så vitt jag vet så skulle det skrivas här vilka som kunde o 5st.kunde ej, vart tog de som svarade JA vägen här, blev det ringande,sms?

#29 (2013-05-30 08:57) (7338)
Det var länge sen nån skrev nåt här, så jag passar väl på att tacka Jocke, Jonas W, Klas L och även mig själv för insatsen i lördags. Tack även till "ungdomarna" som fyllde ut laget! Kul att lira!

Ubbe (2013-05-06 21:44) (7337)
Elitloppshelg kan ej!!

Klasse A (2013-05-06 21:32) (7336)
Är i Skottland då:-)

#23 (2013-05-06 20:58) (7335)
Kan nog ej heller pga SN-bollen, men försök o ändra datum på matchen.

#25 (2013-05-06 08:06) (7334)
Jag kan ej vara med den 25:e maj.Jag har gokart då.

#14 (2013-05-06 06:12) (7333)
Kan ej.

#29 (2013-05-05 19:43) (7332)
Lördag 25 maj kl 13.30 på Gripen blir det! Jag har lovat att få ihop ett lag, så nu vill jag veta vilka som kommer.

#14 (2013-05-03 13:25) (7331)
Kolliderar nog med SN-bollen.

Jonas O (2013-05-03 07:40) (7330)
Kommer alla ihåg att vi har match mot Team Work 25 maj? Exakt tid och plats meddelas inom kort.

#29 (2013-04-29 00:17) (7329)
Min summering av kvällen: Lyckat, men fler borde varit med!

Anonym (2013-04-28 13:35) (7328)
Referat och resultat från i fredags???

Klasse A (2013-04-26 17:14) (7327)
Tyvärr så uteblir jag:-(

#29 (2013-04-26 14:42) (7326)
Är alla laddade?
Hur blir vi?
Stämmer det att det bara är Janzen, Jocke, Mange, Jonas O och Ubbe som är klara?

#23 (2013-04-25 13:50) (7325)
Är uppbokat på annat tyvärr! Ha så kul!

#25 (2013-04-25 13:44) (7324)
Bra initiativ :-) Men jag kommer inte imorgon, uppbokad med annat. Hur kan ni utgå från att alla anmäler/avbokar på hemsidan när en del inte gjorde det under matchsäsong? ;-) Det var sms och telefonkontakt som gällde då och det är nog det som gäller även till denna aktivitet också...Ha det så skoj :-) Jag hejar på Klasse A :-)

#14 (2013-04-25 09:52) (7323)
OK Klasse, men ni övriga kan väl lämna besked så vi vet om banbokning iaf!

Klasse A (2013-04-25 06:00) (7322)
Får besked idag ang barnvakt

#29 (2013-04-24 19:06) (7321)
Vad har Matz, Torsten, David, Tomas och Jonas W för sig då? Tänker de missa detta fantastiskt trevliga, och säsongens enda, tillfälle till samkväm?

#14 (2013-04-24 06:35) (7320)
Verkar som man skall avboka en bana då vi som mest kan bli 6 st , eller?

#29 (2013-04-23 23:41) (7319)
Jocke: Cykel är ett utmärkt färdmedel om tänker få lite innanför västen.

#16 (2013-04-23 22:20) (7318)
Jag ber om ursäkt att jag inte har svarat angående fredag ännu. Och tyvärr tänker jag inte svara nu heller. Återkommer istället med besked.

Jocke (2013-04-23 10:43) (7317)
Och Mange kommer också.....

Jocke (2013-04-23 10:42) (7316)
Jag kommer iaf, cyklar vi herr Olsson?

#29 (2013-04-23 10:36) (7315)
Bra sagt, Janzen!
Det är bara en gång om året vi försöker få till en sådan här träff så man tycker ju att det borde vara lite bättre respons.

#14 (2013-04-23 09:06) (7314)
Verkar ej vara ngn mening med att boka bord utan vi får väl vid behov improvisera.
Kan tycka att de som ej kan komma även skulle kunna meddela det.

Klasse A (2013-04-23 06:18) (7313)
Är ingen känd datahacker. Vet inte hur man för att skriva in att man är klar för nästa säsong om det blir något. Sen ska tanten ut på fredag men jag ska kolla med barnvakt:-(

#29 (2013-04-22 13:11) (7312)
Intresset verkar enormt! ;)
Är vi fortfarande bara fem pers?

#14 (2013-04-20 16:08) (7311)
Bokat. 26/4, 3 st banor kl 18.00-20.00 så får vi väl ta maten när vi vet hur många vi blir.

#14 (2013-04-20 16:03) (7310)
Håller med , bowling och sedan O´learys.
Vad sägs om bowling kl 18:00 1-2 tim. Nån kan även vara jag inga problem men vi måste ju veta hur många vi blir.
Skall vi sätta en deadline på tisdag tex och sedan boka typ 3 banor. Äh vafan jag ringer och bokar banorna nu: 3 st kl 18.00 i 2 timmar så kanske vi kan boka maten på tisdag så får vi väl öka på, på tis om vi skulle bli fler än 9.

Ubbe (2013-04-20 12:01) (7309)
Jag tycker Bowling och sen O`learys låter bra!

#29 (2013-04-20 00:21) (7308)
Intressanta frågor, #14!
Innan "nån" kan boka, så måste vi ju veta hur många vi blir. Vad jag kan utläsa här så är det bara fem st som meddelat intresse (Janzen, Ubbe, Mange, Jocke, Jonas O). Det tycker jag är en anmärkningsvärt svag siffra. Är det verkligen inte fler som ska med?
Jag tycker att vi bowlar och sedan beger oss till O´learys.

#14 (2013-04-19 06:28) (7307)
Jaha hur många blir vi nu då?
Vem bokar och hur dax? Käk där eller ngnannanstans? Vad tycks?

Ubbe (2013-04-13 00:08) (7306)
Jag är klar 26! Slänga klot å svinga bägare är alltid trevligt!

#14 (2013-04-10 18:48) (7305)
Kanon-Mange

# 18 (2013-04-10 18:15) (7304)
Jag kommer!

#14 (2013-04-10 06:39) (7303)
Blir vi bara 3 st?

Jocke (2013-04-06 08:49) (7302)
26 funkar!

#14 (2013-04-05 06:32) (7301)
Vilken duell det tycks bli Jonas.

#14 (2013-04-03 06:33) (7300)
OK för mig.

#29 (2013-04-03 00:05) (7299)
Jag skulle tydligen på en annan fest 27/4.
Vad sägs om 26/4 då?

#14 (2013-04-02 12:33) (7298)
Lördag den 27/4 bowling och dryck?

#14 (2013-03-28 06:26) (7297)
Ja man kan ju inte sluta redan.
Dock hänger det på knäna samt att jag tycker att vi behöver fler fester för sammanhållningen som Ubbe så korrekt påpekar.
Annars får vi enbart ha fester hehe.

#25 (2013-03-18 16:01) (7296)
Mitt beslut om jag ska spela eller inte tas i september. Ska det beställas tröjor tidigare än september, så vill jag gärna ha en tröja som jag naturligtvis betalar för:-)

Läs nyare inlägg | Läs äldre inlägg