Gästbok
Skriv nytt inlägg
Namn:

E-post:

Kontrollfråga: Vad är ett plus två (svara med en siffra)?

Kommentar:


Läs nyare inlägg

#29 (2013-01-06 00:16) (7075)
#18: Matchen är 18.40! Du hinner!

#16 (2013-01-05 23:37) (7074)
Jag jobbar i helgen, återkommer imorrn...

Jonas W (2013-01-05 22:23) (7073)
Hoppas att jag kan vara med imorgon. Har lite strul med foglossning som inte riktigt vill ge sig :( Återkommer med definitivt besked imorgon.

#23 (2013-01-05 19:20) (7072)

Tackat Ja till matchen på Söndag:
#19 Torsten
#23 Tomas
#25 Matz
#29 Jonas
#73 Jocke

Tveksamt:
#18 Mange

Ej svarat än:
#1 Westerberg
#6 Klasse
#9 David
#16 Klas

Tackat Nej:
#13 Ubbe
#14 Janzen

# 18 (2013-01-05 13:29) (7071)
Det är tveksamt om jag hinner vara med i morgon men jag ska göra ett försök!

#25 (2013-01-05 13:18) (7070)
Jocke:Ta med 150 spänn till mig imorrn, för utlägget jag fick göra i förra matchen!!!

Jocke (2013-01-05 11:01) (7069)
Kommer!

#25 (2013-01-04 14:46) (7068)
Ett stort tack till Webmastern :-)

Tackat Ja till matchen på Söndag:
#19 Torsten
#23 Tomas
#25 Matz
#29 Jonas

Ej svarat än:
#1 Westerberg
#6 Klasse
#9 David
#16 Klas
#18 Mange
#73 Jocke

Tackat Nej:
#13 Ubbe
#14 Janzen

Webmaster (2013-01-04 14:37) (7067)
Nu har jag gått igenom sidorna och hoppas att webbsidornas databasanslutningar öppnas och stängs på korrekt sätt. Det ska enligt vår leverantör vara det som orsakar de problem vi haft.

#14 (2013-01-04 14:09) (7065)
Kan ej vara med på söndag.

ubbe (2013-01-04 12:50) (7064)
Jobbar på sön så lycka till för de som kan !!

#23 (2013-01-04 12:22) (7063)
Kan hålla med där #25,pinsamt tack vare vi har så lite folk på matcherna senaste tiden..

#25 (2013-01-04 11:34) (7062)
Ja, det är mycket pinsamt. Men om vi hade varit fler spelare till matcherna hade resultatet och tabellplaceringen varit betydligt bättre... Nuförtiden går det inte att vinna matcher med bara en femma.
Tackat Ja till matchen på Söndag:
#19 Torsten
#23 Tomas
#25 Matz
#29 Jonas

Ej svarat än:
#1 Westerberg
#6 Klasse
#9 David
#13 Ubbe
#14 Janzen
#16 Klas
#18 Mange
#73 Jocke


Webmaster (2013-01-03 14:31) (7061)
Ja, sidan strular tyvärr väldigt ofta sedan en månad tillbaka.

Vår leverantör skyller på att sidan bygger på en gammal teknik. Enligt mig gammal, men även väldigt beprövad, och den har ju funkat bra i 12 år. Det finns några saker vad gäller sidans databasanslutningar som jag ska titta igenom och som möjligen kan vara en felorsak. Av tidsbrist har inte det blivit gjort.

#29 (2013-01-03 14:30) (7060)
Jag kommer väldigt spelsugen på söndag. Jag tog en titt på tabellen. Pinsamt! Nu ser vi till att börja vinna lite matcher.

#19 (2013-01-03 10:03) (7058)
Kommer sön

#23 (2013-01-03 05:53) (7057)
Tycker sidan strular hela tiden så jag passar på o skriver nu såhär dags, jag kommer på söndag!

#25 (2013-01-02 08:29) (7056)
God fortsättning :-) Jag kommer på söndag.

#23 (2012-12-20 09:09) (7055)
Till er alla som nyligen fyllt år så grattis i efterskott! Vill önska er God jul o gott nytt år!

#25 (2012-12-20 08:09) (7054)
Nu när hemsidan för en gång skull fungerar, så passar jag på att önska Er alla En God Jul och Ett Gott Nytt År :-)

#14 (2012-12-17 16:10) (7053)
Ber att få gratulera herr Dahlgren på födelsedagen.

#14 (2012-12-17 16:06) (7052)
Ber att få gratulera herr Larsson på födelsedagen.

Ubbe (2012-12-15 11:08) (7051)
Bra jobbat i sista matchen !!!
3 örnar enda chansen att få så många för mig är alltså att inte vara med, skall komma ihåg det ;-)

Får önska alla en god JUL å ett Gott Nytt år å så börjar vi med en vinst vi starten efter helgerna!!

#25 (2012-12-10 12:49) (7050)
Tack, Klasse :-) Det var extremt jobbigt att spela boxplay en hel match ;-)
3 örnar : Ubbe
2 örnar : Jonas W
1 örnar : Resten av oss som deltog på matchen igår

Klasse A (2012-12-10 12:33) (7049)
Starkt gjort av dom som var med i sista matchen!själv så var ja i tälje å försökte rädda en stomresning å 14 takstolar:-(

#16 (2012-12-10 08:09) (7048)
Eagles-Hällen Hillers 1-3
Matz gjorde mål på passning från Klas. Det verkar som dessa poäng har blivit förväxlade...

#29 (2012-12-09 21:35) (7047)
Instämmer dock i att innebandy-VM är pinsamt, men det beror mycket på att man envisats med ha med 16 lag i A-VM. Ett koncept som ishockeyn körde fram till 80-talet, med t ex en grupp med världens åtta bästa lag, där de fyra bästa går vidare till slutspel, skulle öka seriösiteten avsevärt. Sveriges semifinalmotståndare, som inte är bland världens åtta bästa länder, hade tur med lottningen.

#29 (2012-12-09 21:31) (7046)
Det som vanligt eminenta referat från #16 är nu publicerat.

Kan ni specificera vad statistikfelet ligger? Har det alltså blivit fel i någon match?

Det fotbollen har att lära? Du kan få ett par exempel på tillåtna destruktiva beeteenden:
1) Det är fullt tillåtet med spelförstörelse typ att avsiktligt slå iväg bollen upp på läktaren. Ger utvisning i t ex ishockey och innebandy.
2) Det är fullt tillåtet att obstruera motståndarspelare som försöker komma åt bollen när den håller på att rulla från spelplanen. Frislag, eller i grova fall utvisning, i innebandy.

#16 (2012-12-09 20:49) (7045)
Fel i statistiken: Klas har väl bara gjort tre mål och Matz har gjort två! Och då är inte dagens match inräknad.

...fotbollen (som jag f ö tycker har en hel del att lära av innebandyns regelverk) -Hur tänkte du nu? VAD skulle innebandyns regelverk kunna göra för att förbättra fotbollen? Förutom det självklara: -att en semifinal i ett världsmästerskap slutar 13-0, men det står nog inte i NÅGOT regelverk...

Jag har mejlat ett matchreferat till webmaster, men jag har ingen aning om varför det inte är publicerat ännu.

#23 (2012-12-09 18:33) (7044)
Idag åkte vi på en ny förlust 11-3 om det stämde? Vi kom me 4man o 1mv..men vi kan (tacka ubbe)som e skadad men som kunde komma så vi kunde starta me 5man..men fick klara oss me 4man resten av matchen. Tyvärr så e jag ej nöjd me min insats som lyckades skjuta 3-4ggr över målet..o ej ok hoppa när ta emot boll men bra kämpat av alla idag!

David (2012-12-08 19:54) (7043)
Har ingen barnvakt så det ser mörkt ut för tillfället!

Jonas W (2012-12-08 19:50) (7042)
Ja, såklart JAG kommer!

#25 (2012-12-08 19:45) (7041)
#29: Bra besked :-)

#29 (2012-12-08 18:15) (7040)
Träffade Jonas W idag i Sporthallen. Det lät som att han tänkte komma imorrn.

#25 (2012-12-08 17:52) (7039)
Vem ska stå i mål? Westerberg har inte svarat än...

Tackat Ja till matchen på Söndag:
#6 Klasse
#13 Ubbe(Ej helt säkert p.g.a knä)
#16 Klas
#19 Torsten
#23 Tomas
#25 Matz

Tackat Nej:
#14 Janzen
#18 Mange
#29 Jonas
#73 Jocke

Ej svarat än:
#1 Westerberg
#9 David

#29 (2012-12-08 14:12) (7038)
Jo, Mange. Du måste!

Jag kan inte vara med. Min vad håller inte.

# 18 (2012-12-08 11:48) (7037)
Jag kan inte vara med på söndag.

#23 (2012-12-07 21:29) (7036)
Tackat Ja till matchen på Söndag:
#6 Klasse
#13 Ubbe(Ej helt säkert p.g.a knä)
#16 Klas
#19 Torsten
#23 Tomas
#25 Matz

Tveksam:
#29 Jonas

Tackat Nej:
#14 Janzen
#73 Jocke

Ej svarat än:
#1 Westerberg
#9 David
#18 Mange


Jocke (2012-12-07 16:19) (7035)
Kommer ej på söndag, sammandrag med nollfyrorna!

Och förutom Tommos så ger vi lite cred till numer framlidna Lennart "båda två" Andersson också!

Klasse A (2012-12-07 10:37) (7034)
Finns bara en domare som ska ha cred å det är J Tommos!!!!!!

#25 (2012-12-07 08:16) (7033)
Tackat Ja till matchen på Söndag:
#6 Klasse
#13 Ubbe(Ej helt säkert p.g.a knä)
#16 Klas
#19 Torsten
#23 Tomas
#25 Matz

Tackat Nej:
#14 Janzen

Ej svarat än:
#1 Westerberg
#9 David
#18 Mange
#29 Jonas
#73 Jocko


#29 (2012-12-07 02:30) (7032)
Jag är tveksam till spel på söndag. Vaden är inte bra.

#29 (2012-12-07 02:29) (7031)
Visst finns det några regler som är lustiga, även om det var värre förr.
Just att tekning är en konstig företeelse har jag aldrig reflekterat över. Måste vara #16 som är hjärntvättad från fotbollen (som jag f ö tycker har en hel del att lära av innebandyns regelverk)

Jag tycker hur som helst att man bör spela efter de regler som finns:
http://www.innebandy.se/Global/SIBF/Forbundsinfo/dokumentbank/Regler%20och%20best%C3%A4mmelser/Regelhandboken%202010.pdf
...och att man kan vara sportslig. #16 är ett bra föredöme, men vid tveksamma situationer t ex ett inslag, där det många gånger faktiskt kan vara svårt att hinna se vem bollen touchar sist på, tycker jag att domaren kan få bestämma.

#25 (2012-12-06 13:53) (7030)
Japp, jag har gjort två mål.

Torsten (2012-12-06 12:40) (7029)
Kommer på sön.

#16 (2012-12-06 10:57) (7028)
Fel i statistiken: Klas har väl bara gjort tre mål och Matz har gjort två, eller?

#16 (2012-12-06 10:54) (7027)
...och jag kommer på söndag!

#16 (2012-12-06 10:52) (7026)
Angående "mitt" beslut att skänka bort tekningen senast, och då detta har hänt tidigare: Eftersom jag inte tycker att tekningar ska finnas i innebandy, så gör jag ett litet, litet uppror mot detta dravel. Civil olydnad, helt enkelt. Okej, jag har inget bättre förslag på hur en period ska startas, men tekningar döms ju ut lite nu och då. Jag hoppas att mina reglelkunskaper i innebandy är tillräckliga när jag påstår att det blir tekning om domaren får bollen på sig, detta trots att det kanske är en solklar fördel för det ena laget. Det blir tekning om domarna inte har en aning om vem som var sist på bollen när den lämnar planen. Hur svårt kan det vara att läsa bollbanan och därefter bedöma vem som ska ha inslaget? Tekning ska tydligen sätta igång spelet om någon har missat en straff... Är det rimligt att "belönas" med en chans att få tillbaka bollinnehavet efter en sådan fadäs? Om man råkar trampa till bollen så ska man självklart inte belönas, men om något klantarsle kommer helt fri med målvakten och lyckas med konststycket att kliva på bollen så tycker jag nog att man kan få börja om på egen planhalva under tiden resten av gymnastiksalen fnissar hysteriskt. Dessutom tycker jag att det är så roligt när situatuioner uppstår, som i söndags, när "vi" skänker bort en tekning och att motståndarna fullständigt har glömt bort denna fair-play-gest i nästa period och kämpar frenetiskt för att vinna en parodisk tekning. Personligen tycker jag att vi ska fortsätta utveckla vårt fair-play och inte hålla på att filma, försöka fuska, klaga på domarna, fånga bollen med händerna (målvakterna och #16 undantagna) eller på annat sätt bete oss osportsligt. Men detta är svårt, mycket svårt. Det har ju hänt att vi har släppt in mål när vi inte har varit överens om vad vi ska göra i en tveksam situation. Tumreglen bör kanske vara att lyssna på lagkaptenen och strunta i vad domarna visar för tecken, men då motsäger jag mig själv... Men, för att komma överens om vår ståndpunkt, så att alla vet vad som gäller: SKA vi hjälpa domarna när de uppenbart dömer felaktiga inslag? SKA vi skänka tillbaka bollen vid tekningar om det är tydligt att motståndarna hade bollinnehavet innan domarna fick för sig att blåsa av? Min åsikt är att vi fortsätter som vi har gjort, men vad tycker ni andra?

#14 (2012-12-06 07:00) (7025)
Kan ej vara med på söndag.

#23 (2012-12-05 14:17) (7024)
#29 ok. Hoppas så många som möjligt kan vara me på söndag,ej kul om 1avbytare,denna match e sista,sen börjar serien om i jan..

Läs nyare inlägg | Läs äldre inlägg